İnternet haber sitelerinin geleceği ve sitelerin bağımsız gelir kaynakları modelleri, İzmir Gazeteciler Cemiyeti Uluslararası Basın Merkezi’nde masaya yatırılıyor.
Basın İlan Kurumu’ndan gelir elde etmek isteyen internet haber siteleri ile bağımsız ekonomik modeller üzerinde durmaya çalışan internet siteleri için gelecek planlamaları ne olmalı, yüksek trafik elde etmenin yolları neler olabilir gibi konu başlıkları değerlendirilecek. Açılış konuşmasını İzmir Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Dilek Gappi, moderatörlüğünü Dokuz Eylül Gazetesi Danışmanı Levent Özen’in gerçekleştireceği panelin konuşmacıları SÖZCÜ yöneticisi Reha Başoğul ile Adhouse Reklam’ın firmasından Üsame Tiryaki.
Panel’de ele alınacak konular:
Yasaya göre;
- Gazetelerin, internet haber sitelerine dönüşümü,
- İnternet haber sitelerinden istenen şartlar,
- Anadolu medyasının sorunları ve uyumu,
- Yüksek trafikli internet haber sitelerinin yasaya uyumu
- Bağımsız gelir modelleri
- Dijital pazarlama ve reklam stratejisi
- Yapay zekaların habercilikteki kullanımı
- Yapay zeka ile oluşan telif haklarının kontrolü
- Önümüzdeki on yılda beklenen habercilik devrimi
Panelimize, konuya ilgi duyan tüm meslektaşlarımızı bekliyoruz.
- Tarih: 24 Mart Cuma 2023
- Saat 18.30
- Yer: İzmir Gazeteciler Cemiyeti Uluslararası Basın Merkezi
- Katılım – Ücretsiz
Reha Başoğul Kimdir?
Reha Başoğul, Sözcü gazetesinin dijital operasyonlarından sorumlu Chief Digital Officer olarak görev yapmaktadır. Yıldız Teknik Üniversitesi’nden Matematik Mühendisi olarak mezun olan Başoğul, 2003 yılında Crea-Factory adlı tasarım stüdyosunu kurdu. 2007 yılında 41? 29! Dijital Reklam Ajansı’nda Projeler Yöneticisi, 2008 yılında Hürriyet Emlak/Oto’da Stratejik Planlama ve Raporlama görevlerinin sorumluluğunu aldı ve Hürriyet İnternet Grubu’nun kurulması ve dijital dönüşüm süreciyle beraber, tüm Hürriyet portallarının, sırasıyla, Stratejik Planlama Grup Müdürü, Katma Değerli Servisler ve İş Zekası Grup Müdürü görevleri yürüttü. Bu süreçte Hürriyet’in dijital dönüşüm projesi olan Kafka’da aktif rol aldı. 2011- 2014 yılları arasında Yeditepe Üniversitesi MBA programlarında öğretim görevlisi olarak Pazar Araştırması ve de Sosyal Medya Araştırmaları: İzleme, Söylem ve Duygu Analizi derslerini de veren Başoğul, 2014 yılında Hürriyet’teki görevinden ayrılarak, Londra’da veri bilimi ve ekosistemi üzerine serbest danışmanlık projelerine yöneldi. Başoğul, 2015 yılında Türkiye’ye dönüşünden bugüne kadar kadar Sözcü Gazetesi’nin Dijital Operasyonlar bölümünde Analitik Operasyonlar ve Stratejik Planlama Müdürü görevini üstlenmekteydi.
Üsame Tiryaki Kimdir?
Adhouse reklam ajansı yayıncı yöneticisi olarak görev almaktadır. Daha öncesinde de yayıncılar için gelir üreten projelerde yer almıştır. Ayrıca firmaların e ticarete kazandırılması alanında serbest çalışmalar sürdürmektedir.